سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو


 

اگر همین امروز بخواهیم بهترین گوشی بازار را بخریم تقریبا فقط یک راه د اریم: سامسونگ گلکسی S۴ !

سال های بعد به عقب برمی گرد یم و تاریخچه گوشی های موبایل را به د و قسمت تقسیم می کنیم: قبل از ۴ Galaxy S و بعد از Galaxy S ۴ ! چهارمین نسل از خانواد ه S شیک و کابرد ی به نظر می رسد . سامسونگ به معنای واقعی کلمه برای آن سنگ تمام گذاشته است. کیفیت بی نظیر صفحه نمایش و مهم تر از آن طراحی ارگونومیک، از جمله موارد ی هستند که سامسونگ به خوبی هرچه تمام تر از پس شان برآمد ه است. علاوه بر آن S ۴ مجموعه ای از قابلیت های جد ید است.

چیزهایی که تا به حال روی هیچ گوشی موبایلی ند ید ه بود یم و حالا د ر نخستین برخورد شگفت زد ه مان می کنند . خبر خوب اینکه لازم نبود زمان زیاد ی برای ملاقات با آن صبر کنیم. گلکسی S۴ خیلی سریع خود را به بازار ایران رساند و ازهمه مهم تر خیلی زود قیمت خود را به تثبیت رساند . حالا اگر بخواهیم بهترین گوشی بازار را بخریم تقریبا تنها یک راه د اریم: سامسونگ گلکسی S۴ !

گلکسی اس۴ نسبت به اس ۳ بسیار د وست د اشتنی تر است. بسیاری از تراش ها و شیب های اس ۳ حذف شد ه اند و د یگر خبری از زاویه های تیز نیست. ضخامت نوار اطراف د ستگاه کمی بیشتر شد ه و رنگ نقره ای آن باعث می شود تا اس ۴ ظاهر شیکی د اشته باشد .

الگوی طرح د اری که د ر جلو و پشت بد نه د ستگاه به کار رفته، شامل نقاطی نقره ای رنگ است. این نقطه های ریز به خوبی نور را انعکاس می د هند و همین ترفند باعث شد ه د ستگاه نسبت به اس ۳، لوکس تر به نظر برسد و بد نه پلاستیکی زیاد توی چشم نزند . د ر گوشه سمت چپ صفحه رویی یک چراغ LED قرار گرفته که با تغییر رنگ خود ، جهت اطلاع رسانی د رباره موارد ی همچون تماس های از د ست رفته و یا پیامک های جد ید ، مورد استفاد ه خواهد بود .

با وجود اینکه اس۴ با صفحه نمایش پنج اینچی خود ، از اس ۳ با نمایشگر ۴.۸ اینچی بزرگ تر است، اما شما با د ستگاهی کم عرض تر رو به رو هستید . اس ۴ به این علت ۰.۸ میلی متر باریک تر است که فضای صفحه نمایش فقط به صورت عمود ی افزایش یافته و البته فاصله لبه های کناری تا نمایشگر نیز کاهش یافته.

سامسونگ حتی موفق شد ه تا ضخامت گلکسی اس ۴ را نیز ۰.۷ میلی متر نسبت به مد ل قبلی این خانواد ه کاهش د اد ه و وزن آن را نیز به ۱۳۰ گرم برساند که د ر مقایسه با اس ۳، سه گرم سبک تر محسوب می شود . باید اعتراف کنیم که اس ۴ یکی از خوش د ست ترین موبایل هایی است که تا کنون با آن مواجه شد ه ایم؛ د ستگاهی که به لطف طراحی ارگونومیکش به کاربر اجازه می د هد به خوبی از صفحه نمایش پنج اینچی لذت ببرد .

با یکی از بهترین نمایشگرهایی مواجه خواهید شد که تا به حال د ر تلفن های هوشمند د ید ه شد ه. نمایشگری که همچون یک الماس جاد ویی می د رخشد و شما را به خود خیره می کند . سامسونگ مانند همیشه از تکنولوژی Super AMOLED استفاد ه کرد ه که به کمک آن رنگ ها به گرمی و با کنتراست بی نظیری به نمایش د ر می آیند .

سامسونگ د ر نمایشگر اس ۴ از پیکسل های الماسی استفاد ه کرد ه است. این صفحه نمایش توسط شیشه ضد خش Gorilla Glass ۳ محافظت می شود . گوریلا گلس ۳ نه تنها به لحاظ شیمیایی تقویت شد ه، بلکه شکنند گی آن کمتر است و د ر مقابل صد مات مقاومت و سختی بیشتری از خود نشان می د هد . می توان گفت که مقاوت نسل سوم این شیشه، نسبت به مد ل پیشین تا سه برابر افزایش یافته است.

سامسونگ با کمک کمپانی Synaptics تکنولوژی ClearPad را به اس۴ آورد ه است. این تکنولوژی اجازه می د هد تا صفحه نمایش خازنی د ستگاه، انگشت شما را از د و سانتی متری تشخیص د هد و حتی امکان کار با د ستکش را فراهم می کند . ClearPad را د ر واقع می توان شبیه به تکنولوژی Floating Touch د انست که سونی برای اولین بار از آن د ر Xperia Sola استفاد ه کرد .

بر خلاف سونی که نتوانسته بود از این ویژگی بهره چند انی ببرد ، سامسونگ با ارائه قابلیت هایی با عنوان Air View، نهایت استفاد ه را از تشخیص راه د ور انگشت، به عمل آورد ه. د ر د و ماه گذشته این سونی و HTC بود ند که با نمایشگر های ۱۰۸۰p خود د ر بازار یکه تازی می کرد ند ؛ اما هم اکنون رقیبی جد ید وارد مید ان شد ه است.

سامسونگ از یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر د ر ساعتی برای اس۴ استفاد ه کرد ه است که د ر مقایسه با اس۳، ۵۰۰ میلی آمپر د ر ساعت افزایش د اشته است که این موضوع با توجه به افزایش کیفیت صفحه نمایش و هشت هسته ای شد ن پرد ازند ه، امری طبیعی به نظر می آید .

اس۴ موفق شد تا د ر آزمایش ما که شامل پخش ممتد وید ئو با روشنایی ۵۰ د رصد می شود ، حد ود ۹ ساعت د وام بیاورد ؛ نتیجه ای که هر د و رقیب اصلی یعنی HTC One و اکسپریا زد را پشت سر می گذارد . د ر شرایط استفاد ه سنگین از د ستگاه، اس۴ تا پایان یک روز به خوبی شما را همراهی خواهد کرد . طی آزمایشات انجام شد ه، این د ستگاه می تواند حد ود ۱۴ ساعت زمان مکالمه را د ر اختیار شما قرار د هد . گلکسی اس ۴ از قابلیت شارژ بی سیم نیز برخورد ار است.

گلکسی اس۴ د ارای یک د وربین ۱۳ مگاپیکسلی است که می تواند تصاویری با کیفیت ۳۰۹۶ ۴۱۲۸ نقطه را شکار کند . این د وربین ۱۳ مگاپیکسلی جزئیات را به خوبی ثبت می کند و از د امنه د ینامیکی خوبی بهره می برد . Dynamic Range د ر واقع عبارت است از تفاوت مقد ار روشنایی بین تاریک ترین نقاط و روشن ترین نواحی عکس که د ارای جزئیات قابل تشخیص باشند .

هرچه محد ود ه د ینامیکی بیشتر باشد ، نواحی بیشتری د ر قسمت های تاریک و روشن د ارای جزئیات قابل تشخیص هستند . عملکرد د وربین قد رتمند گلکسی اس ۴ د ر محیط های روشن عالی است. د ر مورد محیط های تاریک هم می توانیم به جرات بگوییم که اس۴، یکی از بهترین عملکرد ها را د ارد . د وربین اس۴ به خوبی از مگاپیکسل های اضافه ا ش استفاد ه می کند .

سامسونگ گلکسی S۴ علاوه بر قابلیت های قد رتمند ، ویژگی های جد ید ی د ارد که برای اولین بار د ر یک گوشی همراه د ید ه می شوند .

Sound & Shot :این قابلیت صد ای محیط را پس از ثبت عکس، تا ۹ ثانیه ذخیره می کند . از این طریق برای مثال می توانید عکس تولد د وستتان را د ر حالی مشاهد ه کنید که صد ای تولد ت مبارک نیز د ر پس زمینه شنید ه می شود .

Drama :این ویژگی برای سوژه های د ر حال حرکت اید ه آل است. از این طریق پس از اینکه شما د کمه شاتر را فشار د هید ، د وربین چند عکس پیاپی از سوژه شکار می کند و سپس آن ها را د ر د اخل یک عکس ترکیب می کند .

Eraser : فرض کنید می خواهید عکسی د و نفره را د ر منظره ای زیبا به ثبت برسانید که ناگهان فرد ی رهگذر، پس زمینه را خراب می کند . با کمک این ویژگی می توانید سوژه های متحرک را از تصاویر خود ، حذف کنید .

Best Face : د ر عکس های د سته جمعی همیشه یکی پید ا می شود که یا پلک هایش بسته است و یا با لب و د هنی کج، عکس را برای سایرین نیز خراب می کند . Best Face ۵ عکس را شکار می کند و سپس به شما اجازه می د هد تا بهترین حالت صورت را برای افراد د اخل عکس، از بین تصاویر ثبت شد ه انتخاب کنید یا با ترکیب آن ها د ر یک عکس، تصویری بی نقص د اشته باشید .

Animated Photo :اگر با فوران ذوق هنری مواجه شد ید و خواستید تصاویری متحرک با فرمت GIF خلق کنید ، این قابلیت، گزینه ای اید ه آل محسوب می شود . این ویژگی به شما اجازه می د هد از تمام جزئیات متحرک د اخل یک عکس را ثابت کنید .

Smart Scroll : اس۴ د ر بالای نمایشگر خود یک د وربین ویژه جهت تشخیص صورت کاربر د ارد . د ر قابلیت Smart Scroll شما به کمک این د وربین می توانید با حرکات سر خود ، عملیات اسکرول را انجام د هید . البته د ر این قسمت گزینه ای نیز وجود د ارد که امکان اسکرول کرد ن از طریق حرکت د اد ن د ستگاه را فراهم می کند .

Smart Pause : این گزینه زمانی مورد استفاد ه قرار می گیرد که مشغول تماشای وید ئو باشید . د ر این هنگام، وقتی که سر خود را از صفحه نمایش برگرد انید ، د ستگاه به صورت خود کار این مو�
 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:هفت لیل برای خرید سامسونگ Galaxy , توسط سیبادو